Penaja :

Friday 18 June 2010

Al-fatihah

Tengah kemas barang kat locker ofis, tetiba terjumpa gambar ni......


Tiga tahun yg lepas seorang kawan beritahu saya yang mak dia (Kak Zai) sakit kuat & sedang terlantar kat hospital. Doktor meramalkan harapan untuk sembuh adalah tipis. Katanya mak teringin benar jumpa saya (yang selama ini dia cuma tengok & kenal kat TV). Saya jadi sayu.

Esoknya saya luangkan masa & memandu seorang diri ke hospital pakar KPJ Seremban. Tiba di sana saya sempat melawat Kak Zai dan sempat juga berkenalan dengan familinya. Kami sempat juga bergambar kat sana.


Dua minggu kemudian saya mendapat khabar Kak Zai sudah meninggal dunia. Terasa sebak tak sempat menziarah sebab saya berada di luar negara ketika itu.


Gambar ini.....kali pertama dan tak sangka kali terakhir saya dapat bertemu mesra dengan KAK ZAI. Mohon iringi doa moga rohnya dicucuri rahmat. Amin!.

(Penghargaan terima kasih juga kepada Norsarzana)

No comments: