Penaja :

Sunday, 20 February 2011

LISA SURIHANI & LIYANA JASMEY JADI WARTAWAN GALAKSI!!

Ketika Anugerah Sri Angkasa sedang berlangsung kat PWTC, Aimie - wartawan Galaksi sempat interbiu Lisa Surihani kat luar dewan. Wartawan Adeed pulak rakamkan interbiu itu. Tetiba kawan baik Lisa - pelakon Liyana Jasmey yang kebetulan ada kat situ jugak mintak kamera kat Adeed dan dia terus rakamkan interbiu tu. Wahhh!!. Bila Aimie bagi soalan sensasi kat Lisa, Liyana tergelak sambil terus rakam.

Habis interbiu Lisa tu, Aimie pergi kat Liyana pulak. Kali ni giliran Liyana pulak kena interbiu. Tau apa jadi?. Masa interbiu tu Lisa pulak ambik kamera kat Adeed dan dia pulak rakamkan interbiu tu. He he. Bila Liyana pulak kena jawab soalan panas, Lisa pulak gelakkan dia sambil terus rakam.

Masa ni le tetiba orang ramai yang ada kat kawasan tu jadi gempak dan datang berkerumun kat situ. Semua nak tau apa yang berlaku. Ramai jugak peminat yang ambik kesempatan rakam guna handfon masing-masing.

Habis interbiu tu, Nas terus terjah Lisa & Liyana dan tanya sejak bila pulak Nas ambik diaorang jadi wartawan Galaksi ni?. Diaorang gelak je. He he!.

Orait, nak tengok camna gelagat spontan 2 artis ni dan apa soalan panas yang diaorang kena jawab tu?.

Tengok Galaksi hari Jumaat nanti jam 9 malam kat TV9.
Liyana Jasmey tekun rakam Lisa Surihani kena interbiu soalan panas.

Lisa Surihani tergelak rakam Liyana Jasmey kena jawab soalan panas!

Monday, 14 February 2011

Kena tidur tepi jalan!!

Sebatang jalan di Singapura.....


Suatu ketika dulu lebih 15 tahun yang lepas Nas pernah terpaksa kena tidur kat tepi jalan kat Singapura. Ini lah tempatnya!.


Nak tau kenapa sampai terpaksa kena tidur kat tepi jalan tu?

Masa tu Nas bertugas sebagai wartawan majalah URTV kat JB. Tugas hari tu ialah buat liputan konsert rock kat Pulau Sentosa, Singapura. Nas pergi dengan jurukamera Jeffri Iran (sekarang jurugambar Utusan Melayu).
Dari JB kami gi sana naik motor kapcai je, maklum masa tu cuma tu je kenderaan yang mampu Nas pakai.

Konsert tamat jam 11 malam. Lepas konsert tu kami sibuk interbiu semua artis terlibat. Gitu gini dah cecah jam 12 lebih barulah kami tunggang motor semula nak balik JB.


Nasib kurang baik.....tetiba dalam perjalanan tu.......tayar motor pancit!.


Dah jam 1 pagi maaaana le ada worksyop motor yang buka lagi kan?. Jadi, nak tak nak terpaksa le tolak motor tu.

Jauh beb!....nak ke JB tu lebih kurang 1 jam perjalanan lagi, tapi bila kena tolak motor tu berapa jam pulak nak sampainya?.

Habis baju dan seluar semua basah lencun bermandi peluh macam tikus jatuh longkang. Tolak terus terus dengan keadaan permukaan jalan berbukit-bukit. Antara Nas dan Jeffri kami berganti-ganti tolak motor tu.


Lebih kurang jam 2.30 pagi......letih nauzubillah dah!. Kami tak tahan. Kami parking motor tepi jalanraya ni dan terbaring kat situ jugak. Tak lama lepas tu kami tertidur kat situ gak sampailah jam 4 pagi!.


Adusss....perit!.


Nak tau apa jadi seterusnya?....


Nas ada ceritakan semuanya kat buku yang Nas tulis iaitu buku bertajuk 'TERJAH!! NAS AHMAD' terbitan Alaf 21. Buku ni ada kat kedai buku atau pesan terus kat Alaf 21..


Wednesday, 9 February 2011

GALAKSI Jumaat 11/2/11

video

video

Keajaiban 2011

Tahun 2011 mempunyai 4 tanggal yang aneh iaitu : 
1.1.11
11.1.11
1.11.11
11.11.11 
Sekarang cuba ini: 
Ambil 2 nombor terakhir tahun kelahiran anda di campur umur anda pd tahun ini. hasilnya pasti =111
Subhanallah begitu hebat dan halusnya Allah s.w.t dgn ciptaannya.. 
Allahuakbar..

Friday, 4 February 2011

GALAKSI baru mulai 4hb Feb '11

Pengacara baru!....grafik baru!......set baru!, GALAKSI baru mulai jam 9 MALAM INI (Jumaat 4hb Feb 2011) di TV9!


Thursday, 3 February 2011